مرجع بازار فایل

فایلهای بازاریابی

مرجع بازار فایل

فایلهای بازاریابی

تحقیق تاخیر در اعلان سود و محافظه کاری شرطی

تحقیق-تاخیر-در-اعلان-سود-و-محافظه-کاری-شرطی
تحقیق تاخیر در اعلان سود و محافظه کاری شرطی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 594 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

توضیحات:
تحقیق تاخیر در اعلان سود و محافظه کاری شرطی، در قالب فایل pdf و در 12 صفحه.

بخشی از متن:
شواهد تئوری و تجربی زیادی در خصوص نقش اطلاعاتی محافظه کاری حسابداری و تاثیرات مطلوب آن در حفظ منافع تامین کنندگان سرمایه شرکت ها وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ها اخبار خوب را به‌ موقع و زودتر و اخبار بد را با تأخیر در بازار گزارش می‌کنند. با توجه به بی‌میلی مدیریت به انتشار زودتر اخباربد این فرضیه مطرح می‌شود که کسانی‌که اخبار‌بد را دیرتر منتشر می‌کنند، در این فرجه زمانی حاصل از تاخیر، احتمال کاهش بار منفی اخبار‌‌بد و نیز افزایش آستانه پذیرش مخاطبان از طریق دریافت اطلاعات مشابه از سایر شرکت‌ها وجود دارد. محافظه کاری شرطی را می توان آن نوع از محافظه کاری دانست که توسط استانداردهای حسابداری الزام شده است. این نوع از محافظه‌کاری برای اولین بار توسط باسو (1997) به عنوان جنبه مهمی از محافظه کاری مطرح شد. انگیزه اصلی از این نوع محافظه کاری، خنثی کردن انگیزه های مدیران برای گزارشگری اطلاعات حسابداری دارای جانبداری رو به بالا (در مواقعی که رویدادهای نامناسب اتفاق افتاده) می باشد. محافظه‌کاری شرطی یعنی شناخت به موقع زیان در صورت وجود اخبار بد و نامطلوب و عدم شناخت سود در مواقع وجود اخبار خوب و مطلوب. برای مثال، رویه هایی نظیر قاعده اقل‌بهای‌تمام‌شده یا ارزش بازار، حذف سرقفلی در پی انجام آزمون کاهش ارزش و شناسایی نامتقارن زیان‌های احتمالی در مقابل سودهای احتمالی، از این نوع هستند.

فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی
مقدمه
اهداف تحقیق
جامعه و نمونه آماری و دوره زمانی تحقیق
روش تحقیق
روش جمع آوری داده ها
مدل آزمون فرضیه تحقیق
آماره های توصیفی مربوط به متغیر تاخیر در اعلان
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.